Visualisatie

Om de juiste keuzes te maken bij het veranderen of inrichten van een retail-, horeca- of leisureruimte, kan het prettig zijn om al te weten hoe het resultaat eruit gaat zien. Een verbouwing vergt immers een grote investering en soms is het niet makkelijk om een voorstelling te maken met alleen plattegronden en doorsnedes op papier.

Visualisatie methodes

Om ongewenste verrassingen te voorkomen, gebruikt Studio Caris verschillende methodes om het ontwerp zo goed mogelijk te visualiseren.

Voor het schilderen van de gevel in een bepaalde kleur of het toepassen van gevelreclame, maken we een fotobewerking met Photoshop. Zo kan de opdrachtgever van tevoren zien of de gevel goed opvalt en of deze past bij de rest van de winkelstraat. De fotobewerking is ook een goed middel om snel een reclamevergunning te krijgen van de gemeente.

Klantreis in beeld

Om een goed idee te geven van het interieur, kunnen we een stereo panorama maken. De opdrachtgever kan dan in een lege ruimte ervaren hoe zijn zaak er na inrichting uit zal zien. Het enige dat we nodig hebben, is een smartphone en een google cardboard. Op deze manier is snel en eenvoudig te zien of we extra spots nodig hebben om de producten aan te lichten of welk effect verschillende materialen op de ruimte hebben.

We kunnen ook een walk-through van de klantreis maken. Door virtueel door het ontwerp te lopen, kan de opdrachtgever zien of de loop en koopstromen kloppen. Zo kunnen we al vroeg in het proces controleren of alle meubels op de juiste plaats staan, of de hotspots goed geplaatst zijn en of de kassa’s goed te vinden zijn.

studio caris visualisatie winkel